Estimer dit Google Ads-kampagnebudget

Sådan estimeres kampagnebudgettet i første omgang

Mange kan være i tvivl om, hvor stort deres budget til annoncering hos Google Ads skal være.
Her er nogle tips:

  • Dividér budgetbeløbet med ”google-måneden”, dvs. 30,4 dage. Eksempel: Hvis du afsætter 500 DKK om måneden til en kampagne, vil udgiften pr. dag være: 16,44 DKK (500 DKK / 30,4 dage).
  • Du kan også sætte et budget for antallet af klik. Eksempel: Du vil gerne have 10 klik pr. dag (500 DKK / 30,4 / 10) = 1,64 DKK per klik

Bemærk:

  • Nogle gange kan dit budget være utilstrækkeligt, hvis du skal nå det planlagte mål, f.eks. på grund af for meget konkurrence. Så skal du tænke på at øge dit budget eller ændre dit mål
  • Omkostningerne kan afvige lidt fra det budget, du har planlagt, f.eks.; Hvis du har sat et budget til 2 DKK pr. klik, kan nogle klik koster 1,96 DKK og andre 2,11 DKK
    Der kan være op til 20% forskel.
    Men Google vil altid søge at afgrænse sig inden for det daglige budget, som du har sat.

OBS! Dit samlede budget skal indeholde udgift til både Google og AdsMakker (per kampagne)

Størrelsen af ​​budgettet vil afhænge af:

  • Dit mål
  • Hvordan dine konkurrenter byder på søgeord- og søgeordssætninger hos Google
  • Googles estimerede antal klik på din hjemmeside
  • Kvaliteten af ​​dine annoncer og din nøgleordene (keywords) på destinationssiden (landingspage)
  • Et par andre algoritmer, som kun Google kender til :)