Dine Opgave

Som webstedsejer kan du gøre en væsentlig forskel for din kampagnes succes


Google hjælper dig, hvis du hjælper Google

Du skal huske på, at Google ser sig selv som et søgeværktøj for værdifuld information. Derfor vil Google helst anbefale sine brugere hjemmesider, der har høj nyhedsværdi.

Kan jeg hjælpe?

Ja, en del af mit arbejde er at screene din landing page. Hvis jeg vurderer at den er for ”let” og har mangler, vil jeg bede dig starte med at rette op på siden. Du får nogle konkrete opgaver, som jeg efterfølgende checker.

Når din landing page er parat, går jeg i gang med at lave din kampagne.

Mit mål er at skabe brugbare resultater for dig som kunde. Når alting spiller sammen, spiller jeg naturligvis med.

Her er nogle must-do, før du laver Google kampagner og annoncer:

·       Dine søgeord skal kunne findes på din landing page

·       Du skal skrive indholdstekst, der har værdi for den besøgende

·       Du skal linke til andre sider på din hjemmeside

·       Du skal linke til eksterne sider som Wikipedia eller andre, der har stor indholdsværdi

·       Tilføj løbende små ekstra tekster, der virker nyhedsskabende

Kvaliteten af din hjemmeside er vigtig

Budgettet og effekten af din Google Ads kampagne, er tæt forbundet med kvaliteten af den side på din hjemmeside, som Google annoncen linker til.

Har du en side, der er fyldt med billeder, eller som har en tekst, der ikke indeholder de søgeord, som din Google annonce baseres på, så vil din annonce give et svagt resultat.

Du kan forsøge at hæve dit budget, men skal din annonce have stor effekt, så skal den landing page, som du gerne vil have kunderne besøger, være af høj indholdsmæssig kvalitet og samstemmende med din Google Ad annonce.

Jeg kan ikke give dig mange besøg, hvis ikke din egen hjemmeside har høj indholdskvalitet.

Hvad er indholdskvalitet?

Indholdskvalitet er både noget, der er nyt, og noget, der har værdi at læse. Sælger du f.eks. sølvsmykker, kan det have værdi for din kunde at du fortæller hvilke typer af sølv der findes og hvilke du sælger. Det kan også være en kort beskrivelse af din designstil med henvisninger til artistiske strømninger.

Kort sagt: Det kan skabe værdi for din kunde at vide noget ekstra, udover at du sælger smykker.

Nyheder? Ja tak!

Hvis du gerne vil have mange besøg, så husk løbende at tilføje nyheder. Det kan være større nyheder, der skrives i en slags blog, eller mindre tilføjelser på din landing page. Blot husk: Nyheder øger altid Google’s interesse, fordi det gør din hjemmeside mere relevant for nye informationer.

Kan jeg betale mig til at få mange besøg?

Det korte svar er: Nej! Google’s algoritme er i dag mere kompliceret end den oprindelige. Derudover er det i strid med EU’s konkurrenceregler at give fordele afhængig af størrelse på et reklamebudget. Det handler derfor om kvalitet i dag.